wtorek, 9 października 2012

Inheritance Trilogy

A teraz przypomnienie książki, która była pierwszym tłumaczeniem dla Papierowego Księżyca. Do współpracy doszło w całkiem trywialny sposób - wysłane cv i odpowiedź wydawnictwa, że chcą żebym najpierw próbkę tekstu zrobiła. No to zrobiłam i widać się spodobało, bo dostałam to tłumaczenie :) Sto Tysiecy Królestw N.K. Jemisin to była moja pierwsza styczność z literaturą nurtu fantasy. Choć musiałam się trochę nagimnastykować przy przekładzie, efekt końcowy był udany. Historia jest może nieco niekonwencjonalna przez pomysł, że autorka sprowadziła bogów do rangi ludzkich niewolników wypełniających rozkazy panującej rodziny Aramerich. Sama główna bohaterka, która na początku wydawała mi się kompletną ciapą, ewoluowała i nie musiałam się za nią wstydzić. Z tego co wiem Papierowy ma w planach wydanie kolejnych dwóch tomów Trylogii Dziedzictwa - The Broken Kingdoms oraz The Kingdom of Gods, więc na przyszły rok zapowiadają się bardzo ciekawe premiery.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz