piątek, 20 września 2013

The 5th Wave

Ostatnio czytam zdecydowanie mniej książek niż w czasach kiedy nie byłam zajęta swoją strasznie absorbującą pracą. Od prawie kilkunastu tygodni przebywam za granicą i uwierzcie, nawet gdybym chciała do tego wrócić, upolowanie polskich książek w jakiejkolwiek księgarni z UK to potwornie trudna sprawa. "Podobno" jest jedno takie miejsce, ale na razie nie miałam okazji się do niego wybrać. Poprosiłam więc kogoś, by przysłał mi chociaż ze dwie książki pocztą i jutro idę odebrać je na poczcie :) Pierwsza to "Gra Endera" Orsona Scotta Carda, a druga "Piąta fala" Ricka Yanceya. Pierwsza dlatego, że jest na nią prawdziwy szał, a poza tym niedługo na ekrany wchodzi jej filmowa adaptacja, a druga trafiła się przypadkiem, gdy szukałam czegoś po necie z gatunku fantasy i science fiction, zdaje się na portalu lubimyczytac.pl Na pierwszy rzut oka wydaje się być całkiem dobrą powieścią, ale dam wam znać co o niej myślę jak tylko skończę czytać.

PS. Jak zobaczyłam na półce w TESCO (!!!???) w dziale z literaturą "Inferno" Dana Browna, którego jeszcze w Polsce nie ma, myślałam, że padnę. Nie chodzi o to, że do tego zdarzenia doszło w Tesco (co w sumie faktycznie jest nieco dziwne), ale dlatego, że książka w okładce była taka piękna, że mogłabym ją stamtąd zwinąć :)


Czy ludzkość jest w stanie stawić czoła inwazji obcej cywilizacji tysiąckrotnie bardziej zaawansowanej niż nasza?

Nie.

Wystarczyły cztery fale kosmicznej inwazji, by z siedmiu miliardów ludzi ocalała zaledwie garstka. Rozrzuceni w różnych miejscach okupowanej planety walczą o przetrwanie. Od wymarłych miasteczek, przez płonące metropolie, po obozy uchodźców i tajne bazy wojskowe - każdy z bohaterów powieści Yanceya próbuje przetrwać i zrozumieć, co się stało i kim są kosmici, który postanowili wymordować całą ludzkość.

Pierwszy tom doskonałej sagi Ricka Yanceya przywodzi na myśl dokonania klasyków literatury i kina science fiction, ale prezentuje całkowicie świeży i nowy obraz kosmicznego konfliktu. 

POZNAJ NAJLEPSZĄ POWIEŚĆ FANTASTYCZNĄ 2013 ROKU, ZANIM WSZYSCY ZACZNĄ ZACHWYCAĆ SIĘ FILMEM.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz